صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۵۵۹۹۱

کام مردم جنوب شیرین شد

پایگاه بصیرت / حسین چخماقی/ گروه سیاسی
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی روزهای ۱۲ و ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در رأس یک هیئت عالی متشکل از مقامات و وزرای دولت سیزدهم، به منظور افتتاح هزار و ۳۲ طرح و بررسی روند پیشرفت مصوبات سفر دور نخست به هرمزگان، به این استان سفر کرد. سفر دوم هیئت عالی دولت به هرمزگان در شرایطی انجام شد که صددرصد تسهیلات سفر اول، اجرایی شده بود و حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۱۱۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی، تأمین و پرداخت شده بود. 
استان هرمزگان با بیش از دو میلیون نفر جمعیت و ۷۱ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۱۴ جزیره ایرانی بزرگ و کوچک در پهنه گسترده آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان، حدود چهار درصد مساحت و ۱/۸ درصد جمعیت کشور را در بر گرفته و از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان دی‌ماه سال جاری (۲۸ ماه گذشته)، در مجموع پنج‌هزار و ۶۳۶ پروژه به ارزش افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است.
حضور در آیین احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان، از دیگر برنامه‌های دومین سفر رئیس‌جمهور به این استان بود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه استان هرمزگان در احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل رتبه برتر کشور را در اختیار دارد، گفت: «در این استان بیش از ۶۰۰ کارخانه تعطیل احیا شده و از این طریق، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از افراد فراهم گردیده است.» رئیس‌جمهور در این مراسم از صدور ۱۲ هزار مجوز برای صیادان استان هرمزگان نیز خبر داد؛ جالب است بدانید بعضی از صیادان این منطقه بین ۲۰ تا ۲۵ سال منتظر اخذ مجوز برای حضور در دریا و مشغول شدن به شغل صیادی بودند.
رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان هرمزگان، ضمن حضور و سخنرانی در جمع مردم بندرعباس و میناب، از نمایشگاه «راهیان پیشرفت» نیروی دریایی سپاه نیز بازدید کرد؛ البته رئیس‌جمهور در‌ جلسه شورای اداری هرمزگان دلیل حضور نیافتن خود در بشاگرد را نیز اعلام کرد و گفت: «از مردم بشاگرد عذرخواهی می‌کنم که به دلیل وضعیت آب و هوایی نتوانستم در جمع‌شان حاضر شوم»؛ جالب است بدانید جاده‌هایی که طی دو سال گذشته برای مردم منطقه بشاگرد آماده شده، به اندازه تمام جاده‌هایی است که در سال‌های پیش‌ از آن ساخته شده بود.
همچنین یکی از دستورات مهم صادرشده از سوی رئیس‌جمهور درباره اجرایی شدن و تکمیل هرچه‌سریع‌تر پل خلیج‌فارس بود؛ این پل قرار است بندرعباس را به قشم متصل ‌کند.
 یکی از برنامه‌های ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در سفر به استان هرمزگان، حضور در جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین به اهالی این استان بود.
 در پایان سفر دو روزه رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان هرمزگان، معاون اجرایی رئیس‌جمهور از تصویب حدود ۱۶۰ مصوبه با بیش از ۱۵۵ هزار میلیارد ریال اعتبار خبر داد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات